Gili T

Sunday, July 24, 2005

Tour de France – det ideelle arrangement!

Se på listen av team under. Teamene består av markedsaktører. Og Markedsaktørene står bak noen verdens fremste idrettsutøvere.
Det er ikke noe lokalt eller nasjonalt statsapparat som står bak syklistene. Det er markedsaktører.

Takket være et fritt marked, tilgang på kapital og frivillige handlinger kan sykkeleliten utfolde seg og glede en hel verden av idrettsinteresserte.

Vi merker oss at det ikke er skattetvang som ligger bak finansieringen av Tour de France. Ingen tvinges til å betale skatt for at arrangementet skal kunne avvikles. De som ikke er interessert i sykkelsport slipper med andre ord å betale for det.


Arrangementet finansieres førts og fremst gjennom reklame. Og hver enkelt av oss kan selv velge når, og i hvilken grad vi vil la oss utsette for reklamen til teamene. Blir det for mye kan man skru av TV!

Tenk om andre arrangementer kunne finansieres på samme måte: Når man går lei et arrangement kan man simpelthen trykke på AV-knappen, og dermed unngå både eksponering og finansiering. Dette kaller jeg valgfrihet!


• DISCOVERY CHANNEL TEAM• T-MOBILE TEAM• TEAM CSC• ILLES BALEARS-CAISSE D'EPARGNE• DAVITAMON - LOTTO• RABOBANK• PHONAK HEARING SYSTEMS• FASSA BORTOLO• SAUNIER DUVAL - PRODIR• LIBERTY SEGUROS - WÜRTH TEAM• CREDIT AGRICOLE• LIQUIGAS - BIANCHI• COFIDIS CREDIT PAR TELEPHONE• QUICK STEP - INNERGETIC• BOUYGUES TELECOM• LAMPRE - CAFFITA• GEROLSTEINER• FRANCAISE DES JEUX• DOMINA VACANZE• EUSKALTEL - EUSKADI• AG2R PREVOYANCE

0 Comments:

Post a Comment

<< Home